HTML

Miért hoztam létre ezt a blogot

Évek óta figyelem a dunabogdányi gólyákat, valamint a magyarországi és a külföldi webkamerás gólyafészkeket. 2007-2009-ig webkamerán keresztül követhettük a dunabogdányi gólyák életét. 2009 novemberében a kamera üzemeltetése megszűnt. 2010 tavaszán határoztam el, hogy ha időm engedi képeket és videókat készítek a dunabogdányi gólyák mindennapjairól, és megosztom azokkal, akik a kamera hiánya miatt nem követhetik tovább a gólyapár életét. Ajánlom ezt az oldalt nekik, Dunabogdány lakosainak, valamint minden gólyát szerető állatbarátnak.

Duna és Boglárka

2010.03.22. 10:03 rozsavolgyiagnes

A fészek története

Címkék: duna gólya boglárka gólyafészek dunabogdányi gólyák visszatekintés a korábbi évekre

A fészek korábbi életéről az Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület weblapján találhatók információk, amely az alábbi linket érhető el:

http://www.golya.mme.hu/index.php?p=db&ksh=25362&nest_id=2536201

A gólyapárt a Grafomán Gólyalesők Dunabogdány után, Dunának és Boglárkának nevezték el.  

Visszatekintés (2007)

  • Duna március 25-én
  • Boglárka március 27-én érkezett haza
  • május 25-én már 5 fióka volt megfigyelhető a fészekben
  • az MME adatbázisa alapján, ez volt az első alkalom, hogy ilyen sok fiókát neveltek fel
  • június 24-én a legkisebb fiókát az egyik szülő megpróbálta többször is kilökni a fészekből, de ő ragaszkodott az életéhez. Ezt a fiókát, a Grafomán Gólyalesők (darányi gólyalesők), Pöttynek nevezték el
  • Az első fióka július 11-én repült ki
  • A kis Pötty repült ki utolsónak, augusztus elején
  • Augusztus 19-én már üres volt a fészek, mindenki elindult Afrikába

 

Visszatekintés (2008)

  • mindkét gólya március 27-én érkezett meg
  • megfigyelhető volt, hogy ugyanaz a gólyapár van a fészekben akik előző évben
  • május 20-án 3 fióka volt látható a fészekben
  • július 12-én két fióka, 13-án a harmadik fióka is kirepült
  • július 24-én egy szigeteletlen villanyvezeték miatt áramütés érte az egyik fiókát 
  • augusztus 16-ától az fészek üres, elindultak Afrikába

 

Visszatekintés (2009)

  • Duna március 27-én érkezett
  • Bogira nagyon sokat kellett várni, április 10-én jött haza. Már nagyon izgultunk érte, de bizakodóak voltunk, mert volt még olyan jeladós németországi gólya, aki Afrikában volt. Az ő útját követve reménykedtünk, hogy Bogi is azzal a csapattal érkezik haza. Vele egy időben érkezett meg a Zalába, Léna is. Nehéz volt mindnyájunknak ez az időszak. Duna és Zala kitartóan várták a "lányokat".
  • Ebben az évben három fiókát neveltek fel
  • Július 8-án a Grafomán Gólyalesők arra lettek figyelmesek, hogy az egyik fiókának légzési nehézségei vannak. Azonnal értesítették Pilis Természetvédelmi Egyesületet, akik a tűzoltóság és az Elmű segítségével lehozták a fiókát a fészekből. A fiókát a Budapest Növény-. és Állatkerbe szállították, azonban útban az orvosi segítség felé elpusztult.
  • Július 21-én az első fióka kirepült
  • Augusztus 3-án mindkét fióka elindult Afrikába
  • Augusztus 9-étől üres a fészek. A szülők nagyon korán elindultak.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dunabogdanyigolyak.blog.hu/api/trackback/id/tr172620035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása